דירה מיד שנייה? דירה חדשה – כיצד תחליטו מה מתאים לכם?

כולנו רוצים “הביתה”, כשעצוב לנו, כשרע לנו, או אפילו בסופו של יום עבודה מתיש במיוחד… אולם, מאחר ואנחנו אנשים שונים, עם תחושות שונות והעדפות שונות, לכל אחד מאיתנו פרשנות שונה למושג הכוללני כל כך “בית”. אחדים מאיתנו יחושו תחושת בית רק בבית או בדירה בה היו מעורבים בכל מסמר שננעץ בקרשי היציקה, בבחירה של סוג החלונות, בבחירה של פרטים קטנים כמו ידיות הדלתות. אחרים, הופכים כל בית לביתם בקלות – הם מניחים את נעלי הבית שלהם ליד המיטה, מכוונים את השעון המעורר, מניחים את הראש על הכר – והנה לכם ה”בית” שלהם.

פרויקטים חדשים מול דירות יד שנייה, שלישית… ועשירית

דירות מיד שנייה פירושן שמישהו חי, אהב, צחק ובכה בדירה הזו קודם לכך שעברתם אתם לגור בה. יש לה היסטוריה ועבר, המשתקפים מכל קיר, חלון או מרצפת. אלה, באים לידי ביטוי גם בתשתיות שאמינותן איננה ברורה לכם עד תומה כשאתם קונים את הדירה, בהוצאות הפתאומיות שנוחתות עליכם מבלי שהייתם מוכנים להם נפשית (“חייבים להחליף את כל הצנרת? דווקא עכשיו? אז מה אם השכן בדירה שלמטה חי בבריכת שחייה שנוצרה כתוצאה מהדליפה שאצלנו” ☺), בדברים הקטנים שעלולים להתפרק כשאתם נוגעים בהם לא בעדינות בה נהגו בעליה הקודמים של הדירה, כאשר ערכו לכם את סיור הטרום-קנייה שלכם (“מי אמר שחייבים ידית בכל דלת ארון מטבח?” ☺). מול הדירות מיד שנייה, עומדים פרויקטים חדשים לדיור, אשר צצים בכל יום כפטריות אחר הגשם.

פרויקטי הבניה החדשים – הזדמנות להיות מעורבים בבניית הבית שלכם

אתם לא חייבים להשקות את הבטון בעצמכם וגם לא חייבים להיות נוכחים בעת בחירת המסמרים שיחברו את קרשי הפיגומים, אבל אם “בית” עבורכם פירושו מקום שהייתם מעורבים בבנייתו וההחלטה שלכם היא זו שקבעה באיזה צבע יהיו אריחי חדר האמבטיה, פרויקטי בניה חדשים הם הבחירה הנכונה עבורכם. הם מאפשרים לכם, כמובן, עד גבול מסוים, את היכולת לבחור כיצד תעוצב הדירה שלכם, באיזה חומרים ייעשה שימוש ואיזה צבעים ישלטו בה. הצטרפות לפרויקט כזה, בשלב מוקדם ככל האפשר, תבטיח לכם את מירב אפשרויות ההחלטה הקיימות לפרויקט ספציפי זה.

לסיכום:

למילה “בית” ישנן קונוטציות רבות ומגוונות, הקשורות למי אנחנו, למטען אותו אנחנו נושאים עימנו, ובעיקר, להיכן אנחנו רואים את עצמנו בעוד כמה שנים ולדרך בה אנחנו רוצים לגדל את ילדינו. לכן, לפני ההחלטה על רכישת דירה (בין עם חדשה ובין אם מיד שנייה), הצורך המיידי הוא לברר עם עצמנו את כל הנתונים הללו. רק לאחר שתהיינה בידיכם התשובות לכל השאלות, תוכלו לרכוש לעצמכם את הדירה או הבית אשר להם תוכלו לקרוא “בית” ואף לחוש בהתאם לכך.

השארת תגובה